ୟୁ.ଆଇ.ଡି.ଏ.ଆଇ. ଆପତ୍ତି ଅଭିଯୋଗ ପ୍ରତିବିଧାନ
ଅଭିଯୋଗ ସମାଧାନ
ଅଭିଯୋଗ ସମାଧାନ ବ୍ଯ଼ବସ୍ଥା
ଆଧାର ପଞ୍ଜୀକରଣ, ଅଦ୍ଯତନ ଏବଂ ଅନ୍ଯIନ୍ଯ ସେବା ସମ୍ବନ୍ଧୀଯ଼ ବ୍ଯକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନ ଏବଂ ଅଭିଯୋଗ ପାଇଁ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ଏକ ମଲ୍ଟି-ଚ୍ଯIନେଲ ଅଭିଯୋଗ ପରିଚାଳନା ବ୍ଯବସ୍ଥା ସ୍ଥାପନ କରିଛି। ବ୍ଯକ୍ତି ଜଣକ ଏକାଧିକ ଚ୍ଯIନେଲ ମାଧ୍ଯମରେ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ରେ ନିଜର ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ ଯଥା ଫୋନ୍, ଇମେଲ୍, ଚାଟ୍, ଚିଠି/ପୋଷ୍ଟ, ୱେବ୍ ପୋର୍ଟାଲ୍, ୱାକ୍ ଇନ୍ ଏବଂ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ।
ଅଭିଯୋଗଗୁଡିକର ଶୀଘ୍ର ସମାଧାନ ପାଇଁ ବ୍ୟକ୍ତି ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ EID / URN / SRN କୁ ପାଖରେ
ରଖିବା ଆବଶ୍ୟକ ।
ଉପଲବ୍ଧ ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡ଼ିକ ବିଷୟରେ ବିସ୍ତୃତ ସୂଚନା ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଛି:
S.No.
|
Service / ସେବା
|
Description / ବର୍ଣ୍ଣନା
|
||||||||||||
1 |
ଟୋଲ୍ ଫ୍ରି ନମ୍ବର - 1947 |
UIDAI ଯୋଗାଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ରରେ ଏକ ସ୍ୱୟଂ ସେବା IVRS (ଇଣ୍ଟରାକ୍ଟିଭ୍ ଭଏସ୍ ରେସପନ୍ସ ସିଷ୍ଟମ୍) ଏବଂ ଟୋଲ୍ ଫ୍ରି ନମ୍ବର (TFN) - 1947 ମାଧ୍ୟମରେ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥିବା ଯୋଗାଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ର କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀ ଭିତ୍ତିକ ସହାୟତା ରହିଛି | ଏହା ନିମ୍ନଲିଖିତ 12 ଟି ଭାଷାରେ ସହାୟତା ପ୍ରଦାନ କରିଥାଏ:
a. ସ୍ୱଯ଼ଂ ସେବା ଆଇ. ଭି. ଆର୍. ଏସ୍. ନିମ୍ନଲିଖିତ ସେବାଗୁଡିକ 24X7 ଆଧାରରେ ସ୍ୱୟଂ ସେବା ମୋଡ୍ ରେ ଉପଲବ୍ଧ:
b. ଯୋଗାଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ର କାର୍ଯ୍ଯନିର୍ବାହୀ ସମଯ଼ (3ଟି ଜାତୀଯ଼ ଛୁଟି ଜାନୁଆରୀ 26, ଅଗଷ୍ଟ 15,ଅକ୍ଟୋବର 2 ବ୍ଯତୀତ ସମସ୍ତ ଦିନଃ)
ଟୋଲ୍ ଫ୍ରି ନମ୍ବର ଜରିଆରେ ଅଭିଯୋଗ ସମାଧାନ ବ୍ଯବସ୍ଥା (ଟି. ଏଫ୍. ଏନ୍.)-1947 ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ଅନୁମୋଦିତ ଷ୍ଟାଣ୍ଡାର୍ଡ ରେସପନ୍ସ ଟେମ୍ପଲେଟ୍ ମାଧ୍ଯମରେ ଯୋଗାଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ର କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସାଧାରଣ ପ୍ରଶ୍ନଗୁଡ଼ିକର ସମାଧାନ କରାଯାଇଥାଏ। (SRTs). ସି. ଆର୍. ଏମ୍. ଆବେଦନ ମାଧ୍ଯମରେ ବାସ୍ତବ ସମଯ଼ ଆଧାରରେ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ର ସମ୍ପୃକ୍ତ ବିଭାଗ/ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ଯIଳଯ଼କୁ ଅଭିଯୋଗ/ଅଭିଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥାଏ। ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ର ସମ୍ପୃକ୍ତ ବିଭାଗ/ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ଯIଳଯ଼ରେ ଏଗୁଡ଼ିକୁ ଆଭ୍ଯନ୍ତରୀଣ ଭାବେ ଯାଞ୍ଚ କରାଯାଇଥାଏ, ଯାହାଦ୍ୱାରା ଫଳପ୍ରଦ ସମାଧାନ ଏବଂ ପରେ ବ୍ଯକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କ ସହ ଯୋଗାଯୋଗ କରାଯାଇଥାଏ । |
||||||||||||
2 |
ଚାଟବଟ୍ (ଆଧାର ମିତ୍ର)
|
ଯ଼ୁଆଇଡିଏଆଇ ଏକ ନୂତନ ଏଆଇ/ଏମଏଲ ଆଧାରିତ ଚାଟବଟ୍ "ଆଧାର ମିତ୍ର" ଆରମ୍ଭ କରିଛି ଯାହା ଯ଼ୁଆଇଡିଏଆଇର ଅଫିସିଆଲ୍ ୱେବସାଇଟ୍ (https://www.uidai.gov.in) ରେ ଉପଲବ୍ଧ। ଏହି ଚାଟବଟ୍ ବ୍ଯକ୍ତିର ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ଦେବା ପାଇଁ ତାଲିମପ୍ରାପ୍ତ ଏବଂ ବ୍ଯକ୍ତିର ଅଭିଜ୍ଞତାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ | ଚାଟବୋଟ୍ ରେ ଆଧାର କେନ୍ଦ୍ର ଚିହ୍ନଟ କରିବା, ଆଧାର ପଞ୍ଜୀକରଣ/ଅପଡେଟ୍ ସ୍ଥିତି ଯାଞ୍ଚ କରିବା, ପିଭିସି କାର୍ଡ ଅର୍ଡର ସ୍ଥିତି ଯାଞ୍ଚ କରିବା, ଅଭିଯୋଗ ଏବଂ ମତାମତ ଯାଞ୍ଚ କରିବା, ଅଭିଯୋଗ/ମତାମତ ସ୍ଥିତି ଯାଞ୍ଚ କରିବା, ପଞ୍ଜୀକରଣ କେନ୍ଦ୍ର ଚିହ୍ନଟ କରିବା, ଏକ ନିଯୁକ୍ତି ବୁକ୍ କରିବା ଏବଂ ଭିଡିଓ ଫ୍ରେମ୍ ଏକୀକରଣ ଭଳି ଅତିରିକ୍ତ ବୈଶିଷ୍ଟ୍ଯ଼ ମଧ୍ଯ ରହିଛି। "ଆଧାର ମିତ୍ର" ଇଂରାଜୀ ଏବଂ ହିନ୍ଦୀ ଭାଷାରେ ଉପଲବ୍ଧ। |
||||||||||||
3 |
ୱେବ ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ଯ଼ମରେ https://myaadhaar.uidai.gov |
ଯ଼ୁଆଇଡିଏଆଇର ୱେବସାଇଟ୍ https://www.uidai.gov.in ରେ ଯୋଗାଯୋଗ ଏବଂ ସହାଯ଼ତା ବିଭାଗ ଏବଂ https://myaadhaar.uidai.gov.in/grievance-feedback/or_IN ରେ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ। ବ୍ଯକ୍ତି ଜଣକ ଯ଼ୁଆଇଡିଏଆଇର ୱେବସାଇଟ୍ https://www.uidai.gov.in ରେ ଯୋଗାଯୋଗ ଏବଂ ସହାଯ଼ତା ବିଭାଗ ଏବଂ https://myaadhaar.uidai.gov.in/grievance-feedback/or_IN ରେ ସେମାନଙ୍କ ଅଭିଯୋଗର ସ୍ଥିତି ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବେ। |
||||||||||||
4 |
ଇମେଲ ଜରିଆରେ This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |
ଆଧାର ସେବା ସହ ଜଡିତ କୌଣସି ପ୍ରଶ୍ନ ଏବଂ ଅଭିଯୋଗ ପାଇଁ ବ୍ଯକ୍ତି This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. କୁ ଇମେଲ ପଠାଇପାରିବେ। |
||||||||||||
5 |
ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ଯ଼ାଳଯ଼ଗୁଡ଼ିକରେ ଚାଲନ୍ତୁ-ପ୍ରବେଶ କରନ୍ତୁ |
ବ୍ଯକ୍ତି ଜଣକ ନିଜ ରାଜ୍ଯ ଅନୁଯାଯ଼ୀ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ଯIଳଯ଼କୁ ଯାଇ ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନ କିମ୍ବା ଆଧାର ସମ୍ବନ୍ଧୀଯ଼ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ। |
||||||||||||
6 |
ଚିଠି/ପୋଷ୍ଟ
|
ଉପରୋକ୍ତ ବ୍ଯତୀତ, ବ୍ଯକ୍ତି ମଧ୍ଯ ନିମ୍ନଲିଖିତ ଚ୍ଯIନେଲ ମାଧ୍ଯମରେ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ସହିତ ଯୋଗାଯୋଗ କରିପାରିବେ:- |
||||||||||||
7 |
ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ |
ଟ୍ୱିଟର, ଫେସବୁକ୍, ୟୁ ଟ୍ୟୁବ୍, ଇନଷ୍ଟାଗ୍ରାମ ଇତ୍ୟାଦି ଏକାଧିକ ସୋସିଆଲ୍ ମିଡିଆ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ମାଧ୍ୟମରେ ଅଭିଯୋଗ ହୋଇପାରେ, ବ୍ୟକ୍ତି ଜଣକ ବିଭିନ୍ନ ସୋସିଆଲ୍ ମିଡିଆ ଷ୍ଟ୍ରିମ୍ରେ UIDAI କିମ୍ବା DM ସମର୍ଥନ ପୃଷ୍ଠାକୁ ଟ୍ୟାଗ୍ କରି ସେମାନଙ୍କ ପ୍ରଶ୍ନ / ଅଭିଯୋଗ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଏକ ପୋଷ୍ଟ ଅପଲୋଡ୍ କରିପାରିବେ | |
||||||||||||
8 |
ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ପବ୍ଲିକ୍ ଅଭିଯୋଗ ପୋର୍ଟାଲ୍ (CPGRAMS) ମାଧ୍ୟମରେ:
|
ସଣ୍ଟ୍ରାଲାଇଜଡ୍ ପବ୍ଲିକ୍ ଗ୍ରିଭାନ୍ସ୍ ରିଡ୍ରେସ୍ ଆଣ୍ଡ ମନିଟରିଂ ସିଷ୍ଟମ୍ (ସି. ପି. ଜି. ଆର୍. ଏ. ଏମ୍. ଏସ୍.) ହେଉଛି ଏକ ଅନ୍ଲାଇନ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଯାହା ନାଗରିକମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଯେକୌଣସି ପ୍ରସଙ୍ଗରେ ସରକାରୀ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ନିକଟରେ ସେମାନଙ୍କର ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିବାକୁ 24x7 ଉପଲବ୍ଧ | କେନ୍ଦ୍ରୀଯ଼ ଲୋକ ଅଭିଯୋଗ ସମାଧାନ ଏବଂ ମନିଟରିଂ ସିଷ୍ଟମ (ସିପିଜିଆରଏମଏସ) ୱେବସାଇଟ୍ https://www.pgportal.gov.in/ମାଧ୍ଯ଼ମରେ ଯ଼ୁଆଇଡିଏଆଇରେ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ। ଅଭିଯୋଗଗୁଡିକ ଆଭ୍ଯନ୍ତରୀଣ ଭାବରେ ଯାଞ୍ଚ କରାଯାଏ ଏବଂ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ଯ଼ାଳଯ଼/ସମ୍ପୃକ୍ତ ବିଭାଗକୁ ପଠାଯାଏ | ସମ୍ପୃକ୍ତ ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ଯ଼ାଳଯ଼/ବିଭାଗ ଆବଶ୍ଯ଼କ କାର୍ଯ୍ଯ଼ାନୁଷ୍ଠାନ ଦ୍ୱାରା ଅଭିଯୋଗକୁ ପରିଚାଳନା କରେ | |