ବ୍ଯକ୍ତିମାନେ ଏକାଧିକ ଚ୍ୟାନେଲ ମାଧ୍ଯମରେ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ରେ ସେମାନଙ୍କ ଅଭିଯୋଗର ସମାଧାନ ପାଇଁ ପହଞ୍ଚିପାରିବେ ଯଥା ଫୋନ୍, ଇମେଲ୍, ଚାଟ୍, ଚିଠି/ପୋଷ୍ଟ, ୱେବ୍ ପୋର୍ଟାଲ୍, ୱାକ୍ ଇନ୍ ଏବଂ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ।
ଉପଲବ୍ଧ ଚ୍ୟାନେଲଗୁଡ଼ିକ ବିଷୟରେ ବିସ୍ତୃତ ସୂଚନା ନିମ୍ନରେ ଦିଆଯାଇଛି:
1. ଫୋନ୍ କଲ୍ (ଟୋଲ୍ ଫ୍ରି ନମ୍ବର)
ଆଧାର ସମ୍ବନ୍ଧୀଯ଼ ସମସ୍ଯ଼ା ପାଇଁ ବ୍ଯକ୍ତିମାନେ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ଟୋଲ ଫ୍ରି ନମ୍ବର (1947) ରେ ଯୋଗାଯୋଗ କରିପାରିବେ। ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ଯୋଗାଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ରରେ ଏକ ସ୍ୱଯ଼ଂ ସେବା ଆଇ. ଭି. ଆର୍. ଏସ୍. (ଇଣ୍ଟରାକ୍ଟିଭ୍ ଭଏସ୍ ରେସପନ୍ସ ସିଷ୍ଟମ୍) ଏବଂ ଯୋଗାଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ର କାର୍ଯ୍ଯନିର୍ବାହୀ ଆଧାରିତ ସହାଯ଼ତା ରହିଛି। ବ୍ଯକ୍ତି ଜଣକ ନିଜ ସହଜତା ଅନୁସାରେ ଯୋଗାଯୋଗ ପାଇଁ ନିମ୍ନରେ ଉଲ୍ଲେଖ କରାଯାଇଥିବା ଭାଷା ମଧ୍ଯରୁ ଯେକୌଣସି ଗୋଟିଏ ଚଯ଼ନ କରିପାରିବେ।
1. ହିନ୍ଦୀ
|
5. କନ୍ନଡ଼
|
9. ଗୁଜରାଟୀ
|
2. ଇଂରାଜୀ
|
6. ମାଲାଯ଼ାଲମ୍
|
10. ମରାଠୀ
|
3. ତେଲୁଗୁ
|
7. ଆସାମୀ
|
11. ପଞ୍ଜାବୀ
|
4. ତାମିଲ
|
8. ବଙ୍ଗଳା
|
12. ଓଡ଼ିଆ
|
Timings: ସମଯ଼ଃ
1 a) ଆଇ. ଭି. ଆର୍. ଏସ୍. ଜରିଆରେ ସ୍ୱଯ଼ଂସେବାର ଲାଭ ଉଠାଇବା
ଆଇ. ଭି. ଆର୍. ଏସ୍. ଜରିଆରେ ସେବା 24X7 ସ୍ୱଯ଼ଂ ସେବା ମୋଡ୍ ରେ ଉପଲବ୍ଧ ହୋଇପାରିବ।
2 b)ଯୋଗାଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ର କାର୍ଯ୍ୟନିର୍ବାହୀ ସହାୟତା: ଏହି ସେବାର ଲାଭ ମିଳିପାରିବ |
ସୋମବାର - ଶନିବାର: 7 AM ରୁ 11 PM
ରବିବାର: 8 AM ରୁ 5 PM
ଯ଼ୁ. . ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ଅନୁମୋଦିତ ମାନକ ମାଧ୍ଯମରେ ଯୋଗାଯୋଗ କେନ୍ଦ୍ର କାର୍ଯ୍ଯନିର୍ବାହୀଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ସାଧାରଣ ପ୍ରଶ୍ନଗୁଡ଼ିକର ସମାଧାନ କରାଯାଇଥାଏ। ବାସ୍ତବ ସମଯ଼ ଆଧାରରେ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ର ସମ୍ପୃକ୍ତ ବିଭାଗ/ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ଯIଳଯ଼କୁ ଉତ୍ତର ଏବଂ ଅଭିଯୋଗ ପ୍ରଦାନ କରାଯାଇଥାଏ। ଏହି ଅଭିଯୋଗଗୁଡ଼ିକ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ର ସମ୍ପୃକ୍ତ ବିଭାଗ/ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ଯIଳଯ଼ରେ ଆଭ୍ଯ଼ନ୍ତରୀଣ ଭାବେ ଯାଞ୍ଚ କରାଯାଇଥାଏ, ଯାହାଦ୍ୱାରା ଏହାର ଫଳପ୍ରଦ ସମାଧାନ କରାଯାଇଥାଏ ଏବଂ ପରେ ବ୍ଯକ୍ତି ବିଶେଷଙ୍କ ସହ ଯୋଗାଯୋଗ କରାଯାଇଥାଏ।
2. ଚାଟବଟ୍ (ଆଧାର ମିତ୍ର)-ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ର ଅଫିସିଆଲ୍ ୱେବସାଇଟରେ ଉପଲବ୍ଧ ଚାଟବଟ୍ ସେବା "ଆଧାର ମିତ୍ର" ମାଧ୍ଯମରେ ବ୍ଯକ୍ତିମାନେ ଆଧାର ସମ୍ବନ୍ଧୀଯ଼ ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରଶ୍ନ ଉଠାଇପାରିବେ । ଏହି ଚାଟବଟ୍ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର ଦେବା ପାଇଁ ତାଲିମପ୍ରାପ୍ତ ଏବଂ ବ୍ଯକ୍ତିର ଅଭିଜ୍ଞତାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବା ପାଇଁ ଉଦ୍ଦିଷ୍ଟ |
3. ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ୱେବ୍ ପୋର୍ଟାଲ-ବ୍ଯକ୍ତିମାନେ ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. ୱେବସାଇଟ ଅଧୀନରେ ଯଥାକ୍ରମେ ଅଭିଯୋଗ ଏବଂ ମତାମତ ଏବଂ ଯାଞ୍ଚ ଅଭିଯୋଗ/ମତାମତ ସ୍ଥିତି ରେ ସେମାନଙ୍କ ଅଭିଯୋଗର ସ୍ଥିତି ଦାଖଲ କରିପାରିବେ ଏବଂ ଯାଞ୍ଚ କରିପାରିବେ।
4.ଇମେଲ -ଆଧାର ସମ୍ବନ୍ଧୀଯ଼ କୌଣସି ପ୍ରଶ୍ନ ଏବଂ ଅଭିଯୋଗ ପାଇଁ ବ୍ଯକ୍ତିମାନେ This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. କୁ ଇମେଲ ପଠାଇପାରିବେ।
5.ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟରେ ସିଧାସଳଖ ଯୋଗାଯୋଗ : ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ ସେମାନଙ୍କର ପ୍ରଶ୍ନର ସମାଧାନ କିମ୍ବା ଆଧାର ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ ପାଇଁ ନିଜ ରାଜ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟକୁ ସିଧାସଳଖ ଯାଇପାରିବେ
6. ପୋଷ୍ଟ / ଚିଠି :- ବ୍ୟକ୍ତିମାନେ UIDAI HO କିମ୍ବା ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟରେ ପୋଷ୍ଟ ମାଧ୍ୟମରେ ନିଜର ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରିପାରିବେ କିମ୍ବା ହାତରେ ଆବେଦନ କରିପାରିବେ | ଅଭିଯୋଗର ସମାଧାନ ପାଇଁ ସମ୍ପୃକ୍ତ ଆଞ୍ଚଳିକ କାର୍ଯ୍ୟାଳୟ / ବିଭାଗ ଆବଶ୍ୟକ ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରିବ।
7.ସୋସିଆଲ୍ ମିଡିଆ :- ଟ୍ୱିଟର, ଫେସବୁକ୍, ଯ଼ୁ ଟ୍ଯ଼ୁବ୍, ଇନଷ୍ଟାଗ୍ରାମ ଇତ୍ଯ଼ାଦି ପରି ଏକାଧିକ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ମାଧ୍ଯ଼ମରେ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରେ | ଯ଼ୁ. ଆଇ. ଡି. ଏ. ଆଇ. କିମ୍ବା ଡି. ଏମ୍. ର ସହାଯ଼ତା ପୃଷ୍ଠାକୁ ଟ୍ଯ଼ାଗ କରି ବ୍ଯକ୍ତି ନିଜର ଅଭିଯୋଗ ସମ୍ବନ୍ଧୀଯ଼ ଏକ ପୋଷ୍ଟ ବିଭିନ୍ନ ସୋସିଆଲ ମିଡିଆ ରେ ଅପଲୋଡ୍ କରିପାରିବେ।
8.ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଜନ ଅଭିଯୋଗ ପୋର୍ଟାଲ (ସି.ପି. ଜି. ଆର୍. ଏ. ଏମ୍. ଏସ୍.) : କେନ୍ଦ୍ରୀଯ଼ ଲୋକ ଅଭିଯୋଗ ସମାଧାନ ଏବଂ ମନିଟରିଂ ସିଷ୍ଟମ ମାଧ୍ଯ଼ମରେ ଯ଼ୁଆଇଡିଏଆଇରେ ଅଭିଯୋଗ ଦାଖଲ କରାଯାଇପାରିବ। (CPGRAMS).ଏହା ନାଗରିକମାନଙ୍କ ପାଇଁ 24x7 ଉପଲବ୍ଧ ଏକ ଅନଲାଇନ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ।